fredag 2 december 2011

TRASSEL.

Träffade en gammal klasskompis på bolaget idag. Såna situationer är det väldigt svårt att veta vad man ska säga. Vad svarar man på frågan "hur mår du?"?
Jag svarade att jag mådde bra och att jag var i Dalarna och "hängde" hemma hos mamma. Herregud...vad tänkte jag? Efter några minuter in i konversationen sa han att han hört att jag har en hjärntumör och han började fråga om det. Jag, som blev lite av mig, började prata om det helt förvirrat. Hoppade fram och tillbaka, hit och dit. Jag visste inte alls vad jag skulle säga och min hjärna blev som ett trassligt garnnystan - kaos. Jag uppskattar att han frågade om det, men fan va dum jag kände mig när jag sagt att jag mådde bra och låtsades som om ingenting hade hänt. Innerst inne märkte jag ju på honom redan från "hej" att han visste. Men vad gör man? Tänk om han inte vetat och så droppar jag såna news från ingenstans... Ni hör ju hur jag yrar. Idag känns det som att nån vänt min hjärna upp och ner, jag är ett enda virrvarr, haha.

Nu tänker jag krypa ner i sängen och döda några avsnitt av Entourage.
Imorn bär det av till pappsen för massa lördagsmys!

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar