söndag 25 december 2011

"BACK OFF JÄVLA BLAJ".

HÄR FÅR SJÄL OCH HJÄRTA GÅ FÖRE I KÖN.

De senaste timmarna har jag suttit uppslukad i Mia Skäringers bok Dyngkåt och hur helig som helst. Från de första raderna jag läste av henne fram till nu, sida för sida, blir jag bara mer och mer fast. Det finns tonvis med citat att plocka ut och hon lyckas. Hon lyckas så jävla bra.

Det bästa med henne är att hon är sig själv. Hon är äkta. Det är nog fan det finaste en människa kan ge någon annan - en äkta del av sig själv. "Det här är jag och det här står jag för."
Det är i min mening modigt. Att ge en del av sig själv som man inte har någon kontroll över vad personen gör med det. Allt man kan göra är att hoppas de tar vara på det och bevarar det på en fin plats.

Jag är så otroligt trött på alla spel som pågår överallt. Allt ska ju seriöst verka så bra jämt och ändå vet vi hur livets karusell snurrar på, med upp- och nedgångar. Vissa gånger vill vi åka mer och njuta, andra vill vi gärna trycka på stopp och hoppa av illa kvickt.
Om man vet vad man vill, om man behöver säga nåt till någon, för tusan gör det. NU.
Vad väntar du på? Vad väntar jag på?

Nej...jag vet, vissa saker vill jag ändra och göra annorlunda, så varför gör jag det bara inte.. Grymt läskigt att slänga sig rakt ut, men det sitter ju i huvudet. I värsta fall slår jag mig hårt, kanske gör jag bort mig och mår dåligt några dagar, men det är ju övergående. Jag kommer komma starkare ur det.

Det här är resultatet av att gå och trycka på saker och ting, snart spricker jag. Jag måste få säga det. Jag måste få kasta mig ut. Ta en risk, för jag har så mycket att vinna och ingenting att förlora. Här står jag naken och tom idag. Det här är jag. Take it or leave it vafan.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar