tisdag 27 december 2011

JAG ÄR INTE KRUSIDULL-TYPEN.

Att sopa saker under mattan och bre på leendet när saker och ting inte är som de ska är inte jag. Det känns så otroligt falskt att jag inte kan hantera det. Istället tar impulsen över mig och jag bara måste ta upp det med berörd person. Prata om det, reda ut det och så kan man förhoppningsvis gå vidare sen. Ingen idé att hålla på med massa krusiduller när det gäller mig. Jag ser igenom det som glasmästarens barn ser TVn trots att någon står mitt framför bilden. Att grubbla och hålla på att ständigt älta skapar bitterhet. Vi vet alla vad bitterness innebär.

"Bitterness is like drinking poison and hope it will hurt someone else." Så lägg ner det. Bitterhet kan förstöra ditt liv anser jag. När du väl är i träsket sjunker du bara djupare och djupare. Som kvicksand ungefär. Sen sitter du där. Jag aktar mig för bittra människor..de drar ofta med en ner. Hur som helst, apropå krusidullerna. Imorn åker jag hem till Dalarna, tar tjuren vid hornen och hoppas det går bra. Nu är det dags att kasta sig ut för stupet.

Imorn blir en stor dag. Reunion med mina underbara tre M, jag längtar så mitt hjärta värker. Bara tanken på att få sitta vid samma bord, ta en kaffe, prata gamla minnen, skratta. Herregud, imorn kommer jag vara ännu mer sentimental än idag.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar