torsdag 29 december 2011

FÖRTROENDE?

- Hejsan jag skulle vilja boka en tid för suturtagning. Det är 27 häftklamrar som ska tas bort så det är ett ganska stort sår, så den som tar bort dem ska ha gjort det förut. Det måste vara en läkare.
- Jahaaa, vad har du gjot da da?
- Ja, jag har opererat bort en del av en hjärntumör..
- Ahaaa...men, vat då? Sitte de i hjänan da elle? Jag kunde inte hålla mig för skratt när jag hör den förvirrade lilla rösten som bryter på thailändska.
- Ja, tumören sitter på hjärnan men klamrarna sitter i huvudet. Ja, i huden så klart.
- Okej, ja kl 13:00 ha jag tid. Det dä ska vi no fixa. Annas få du en remiss till Falun.

Herregud...ska jag verkligen gå dit och göra det...? Jag kanske borde åka in till Falun istället... Känner mig lugn. Och trygg. Det kommer gå bra. Så länge inte thai-mollica gör det. Hon som inte ens vet var på kroppen en hjärntumör sitter...

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar