fredag 30 december 2011

TID.

Förlåt för att jag är dålig på att höra av mig just nu. Ligger riktigt efter med att svara i telefon och svara på mail. Jag vet att det är mycket upp till er nu men jag lovar att det bara är tillfälligt. Jag ska bli bättre, just nu har det bara varit mycket att bearbeta. En del av mig var helt övertygad att jag skulle sitta i rullstol nu och att jag inte gör det är på ett sätt som en chock. Likadan som chocken man får när man ska dricka ett glas vatten men så får man mjölksmaken i munnen. Fast det här är 3 gånger värre.

Jag börjar bli mer och mer medveten var jag har min vänsterhand men min kropp är fortfarande inte som den ska. Jag skulle vilja påstå att den är som politik, som höger- och vänsterpartier som jobbar mot varandra. Min vänsterhand jobbar mot min högerhand och vice versa. Hjärnan tror att jag gör något med vänsterhanden och så inser jag att jag inte alls gjort det. Hur fan hamnade glaset där och vem fan stängde dörren efter mig?

(När jag ändå är lite inne på politik bara måste jag ju nämna ett av de nya orden som tillkommit i ordboken: juholtare. Det betyder: "förhastat uttalande som man snart tvingas backa på". Tror jag sätter punkt där.)

Bara att plocka ur diskmaskinen är en utmaning och det läskigaste jag vet just nu är att gå nerför i en trappa. Jag har inte riktigt koll på vilket trappsteg jag står på och jag ska väl erkänna att vänsterfoten är lite ute i dimman, kan inte bedöma avståndet med foten. Men det kommer med massa träning och tid.

Tack sjukhuset för att du tog 3 kg från min kropp, haha. Du verkar jobba effektivt.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar