måndag 26 december 2011

HOPPAR OCH SKRIKER.

Var fan ska jag börja? Du tände tomteblosset för ett tag sen och det sa jag till dig när det började pyra lite. Du vet, det där förtroendetomteblosset. Jag försökte förklara för dig men det var som att stå och hoppa, vifta och skrika framför någon som är döv och blind.

Tomteblossen... De brinner upp på några sekunder. Nu har det brunnit och jag kan inte förstå att du fortfarande låtsas som om du inte ser att vi för tillfället inte har några tomtebloss kvar. Dom är slut nu och jävlar vilken tid det kommer ta för dig att samla ihop lika fina, starka och speciella, som vi hade innan du tuttade på dem förra.

Hur gör man för att få tillbaka just det där tomteblosset? Så att det finns kvar att använda igen, när någon redan eldat upp det? När man en gång ljugit eller undvikit sanningen... Lögner leder bara till en ond cirkel. En lögn kommer sluta med en hel hög med lögner.
Du vet hur jag är, du känner mig. Jag är rak och ärlig, har jag problem med något så säger jag det. Jag tar tag i det. Jag kan inte få det att gå ihop nu bara, att du spelar döv och blind när jag står här med armarna i luften och skriker för full hals framför dig. Du ser mig inte.

Förtroende är en engångsvara. När det väl är använt och råkar bli förstört, förblir det ofta förstört.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar