fredag 9 december 2011

JAG BLIR GALEN.

Västerås sjukhus... nu har de tagit det till ännu en ny nivå igen. Posten var sen idag, berodde väl säkert på snön. Saker och ting verkar inte fungera som de ska längre när det kommer snö. Sverige verkar ju stanna av fastän vi haft vintertider så länge jag kan minnas. Hur som helst. Brevet från Västerås sjukhus handlade om min begäran om förflyttning till Uppsala. Kära lilla Inger skriver då att det inte går för sig som det ser ut just nu, så hon vill att jag kommer på ett möte med henne och pratar om saken. Gissa när?

På måndag kl 15. Får jag påminna om att det är fredag och helg nu?

Jag ska inte bara försöka ta mig från Dalarna till Västerås på så kort varsel, jag ska dessutom betala 300 kr. Så jag ska alltså betala 300 kr för att säga till denna Inger att jag inte tänker bli behandlad på Västerås sjukhus. Och sen då? Ska jag bara åka hem sen igen?
Hon vill att jag ska förklara för henne varför jag vill bli förflyttad och diskutera saken. Något jag faktiskt tänker göra på telefonen, gratis.
Haha, jag kan inte rå för det men fan vad mina horn växer just nu! :D

På måndag kommer stackars Inger få ett jobbigt samtal där jag berättar ALLA turer jag haft med det där sjukhuset. När hon väl hört de hoppas jag hon har en annan ton i skällan.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar