torsdag 29 december 2011

BETALAR, MEN INTE MED PENGAR.

Jag är öm idag. Känner mig som överkörd av en hel rad med långtradare. Det är nu jag betalar. Betalar för gårdagen. Handduken rev mot kroppen efter att jag duschat och jag vill inte röra mig. Kryper in i min mysiga stickade och tänker sjunka långt ner i soffan. Har kommit till insikt om varför ostkrokspositionen är så himla bra. Huvudet känns bättre. Det lättar. Just nu har jag sån där huvudvärk som blir värre av att röra på mig. Som när man headbangar och nästan känner hur hjärnans alla delar far fram och tillbaka innanför skallbenet. Känner mig hängig som precis innan en förkylning bryter ut. Krasslig i halsen och mör i hela kroppen.

Rummet är ett enda bombnedslag, men det gör inget. Skiter i allt vad som heter måsten. Inge mer sånt. Jag är här och jag är nu. Nu vill jag vila.

Jag blir så glad när det verkar som att allt fler och fler tittar in här. Tack för att du hittat hit. Tack för att du läser.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar