onsdag 28 december 2011

JOHN BLUND-BUSSEN VAR EN DIREKTBUSS.

Nästa hållplats: Akademiska sjukhuset, avdelning 85E, rum 20. Do it, uppmanade jag honom, men nej, han åkte förbi min hållplats. Jag har inte fått mycket sömn inatt. John Blunds direktbuss totalmissade rum 18 och måste av misstag gett den grova mannen i rum 20 allt sitt magiska pulver. Jag har varit påväg in där ett X antal gånger inatt för att täppa igen hans kakhål. Herregud, hela min hjärna skakar ju när han andas.

Som vanligt har jag legat vaken och filosoferat och jag har då kommit fram till ett konstaterande. 2010 var för mig ett riktigt skitår. Nu har jag skrapat näsan i botten way tooo long, klart det vänder nu, tänkte jag. Nytt år, nya möjligheter och nya tag. Massa nytt, det kommer bli så jävla grymt!

2011 kom och likaså gjorde mitt cancerbesked. Uppsägningslappen från Lagerhaus, (nej, nu duger jag inte som anställd längre för jag kostar ju så inåt med pengar när jag är sjukskriven.) nekandet till sjukförsäkring och en rad andra käftsmällar från livet. Det är nu när jag sitter här och tänker över det som jag inser det. Säg aldrig att "nästa år ska bli det bästa någonsin", "nästa födelsedag ska bli den bästa", nästa resa ska bli..." ni förstår poängen. Gör det inte. För det kommer absolut inte bli det bästa. Mamma och Jonas skulle ha den bästa midsommaren, det slutade med att de satt på akuten med Jonas pappa som fått en stroke. Vid ett annat tillfälle skulle Jonas fira sin födelsedag, - som så klart, skulle bli den bästa födelsedagen någonsin - men det slutade tyvärr med att han opererades den dagen. (Idag mår han bra.) Så tänk inte så. Var bara, och ta vara på nuet. Det där "sen" betyder "finns inte".
Sen = finns inte. Sen = aldrig.

Musik som går rakt in i mitt hjärta just nu


/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar