tisdag 24 januari 2012

UPPÅT, UPPÅT, UPPÅT.

Det blev sent. Satte nyckeln i låset och tog några snabba kliv in i hallen, därefter riktades stegen mot toaletten. Kände mig som en radiostyrd robot. Efter 2 minuter med monster-tandläkar-tandborsten slängde jag mig i sängen. Huvudet dunkade i takt likt en bas på högsta volym. Nästan så att piff- och puff-bruden en våning upp kunde känt vibrationerna. Som jag hoppas att hon kände dem...

Middagen med M igår var riktigt efterlängtad. Prat om saker som hänt, framtiden, förändringar. Det gångna året. Relationer som inletts, relationer som grusats. Jävlar, är det så längesen? Var tog tiden vägen? När jag tänker tillbaka på det känns det som att ta på sig sin favorittröja i tre storlekar för liten. Det känns fel och det passar absolut inte. Att saker och ting händer av en anledning har jag bara fått bekräftat ännu mer nu.

Spiralen börjar gå uppåt igen. Man får ha sina perioder när det tar emot lite och frustrationen tar över. För alla har vi väl våra perioder, right? Nu är jag back on track och det är det som är huvudsaken. Att jag alltid hittar tillbaka. Jag vet en sak: det finns saker att bättra men jag trivs med mig själv. Jag, lössen och mina fina stöttepelare till vänner. Det handlar inte om hur många man har. Det handlar om vilka man har.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar