söndag 1 januari 2012

RAKA & HÅRDA PUCKAR.

Något jag annars gillar. I alla fall raka puckar. Ärlighet. Men hur kan man fråga någon hur länge till den kommer leva? Liksom rakt ut bara, "hur länge till kommer du leva?", "hur länge till kommer du finnas kvar bland oss på jordelivet...?". Föreställ dig.

Visst sticker det i hjärtat? Visst gör det lite ont?

Ingen av oss vet väl vad vi är med om imorgon. Ingen har en garanti att bli 90 år. Jag precis lika lite som alla andra. Måste man få svar på den frågan kan man ställa den på ett bättre sätt. Lite inbakat, ungefär som "vad säger läkarna om framtiden?", "vad händer nu?", "hur ser det ut?". Jag kan komma på miljoner sätt att baka in den där hemska frågan om jag kommer dö. Nej, jag kommer inte dö. Jag ska fan ingenstans.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar