måndag 16 januari 2012

LITE SÅN DÄR...VAD HETER DET?

ENERGI.

Efter att ha legat mer eller mindre isolerad i flera dagar fick jag tillbaka lite livslust igår. Även om det gick trögt (i tanken) att ta mig till bussen så gav det mig mycket att bara hänga lite med grabbarna igår. På nåt sätt gav de mig energi, vilket jag är jävligt tacksam för. När man inte orkar ta tag i det, inte har sån överdriven lust och inte ens orkar ta sig ut, så är det precis då man behöver det som mest. Det är då någon borde stå utanför dörren och knacka och skrika på en.

"Hoppa in i duschen för nu ska du göra nåt!"
"Meen jag orkar inte... jag vill inte.."
"Är du trött på riktigt eller bara bekväm?"
"Bekväm..."
"Just det. Håll käften och kom nu."

Så måste man göra med mig ibland. Tydligen.
Det är så lätt att hamna i en dålig cirkel där man sitter i mjukisar framför TVn dag ut och dag in. Speciellt i min situation eftersom jag är så orkeslös så jag knappt kan förstå det själv och faktiskt måste ta det väldigt lugnt varje dag eftersom den där jävla igelkotten vägrar lämna mig ifred.
Men någon kommenterade så bra: "Igelkotten är utrotningshotad." Tack, för att du påminner mig! Den är så jävla utrotningshotad. Nästan halva är borta, nu resten ska också bort om jag så ska tänka bort den med ren vilja. Den ska dö.

Skönt med måndag idag. Nu är det lite ändring som gäller. Man kan ju faktiskt dra upp persiennerna och anstränga sig lite. Man behöver inte göra sig mer sjuk än vad man är. Jag ska vara lyhörd på huvudvärk men inte bete mig som någon hypokondriker. Vafan, jag har alltid hatat hypokondriker. Nu är det nog dags att shape'a upp fjollträsket.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar