fredag 13 januari 2012

BÖCKER.

Precis när jag avslutat samtalet, lagt på och konstaterat (i min tro) att det var regnigt ute så slängde jag ett getöga mot fönstret. Ja - ett getöga - mamma lärde mig att man faktiskt kan säga så. Man slänger många getögon när man kör bil till exempel. Titta hastigt hit, titta hastigt dit. In my face. Det snöade. Snön verkligen yrde runt, som en evig lång virvelvind innan den lätt landade på marken. Öppnade balkongdörren och tog ett djupt andetag av den friska luften. Är det så här det känns? Att känna sig levande? "Pigg"? Glad? Shit, är det ett leende på mina läppar? Det måste det vara.

När man varit så utmattad och slut är det inte förrens efteråt man inser hur slut man faktiskt varit. Jag har inte orkat sitta upp. Alltså... sitta upp... då är man trött. Har förflyttat mig mellan sängen och soffan hela veckan. Gått upp och lagat mat sen återvänt och dragit filten över mig igen. Sovit, sovit och sovit. Och vet ni? Jag är fortfarande trött.

Igår frossade jag runt på massa bokhemsidor (heter det så? neeej...vad heter det?), hittade en hel drös med böcker jag vill köpa så nu vet jag ju vad jag ska göra i helgen.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar