tisdag 31 januari 2012

SÖMNLÖST.

Min IKEA-lampa som annars påminner om en barbapappa liknade mer Mumindalens Morran i mörkret. Fast en vit verision. Vet inte om det var dagens möte med Inger som gjorde att jag oroligt låg och stirrade ut i den svarta natten. Hur som helst fick jag inte en blund inatt.

Är det verkligen okej att man ligger vaken pga att man har möte med en läkare som fått en att tappa hakan totalt över det bedrövliga bemötandet vid första kontakt? Första intrycket som är så viktigt...

"Hej, Emma" säger jag (i huvudet) och sträcker fram handen till Inger. Vad ska jag säga sen? Vad ska hon säga? Replikerna har svischat fram i huvudet, one by one. Hur kommer den där situationen bli? Vad ska jag säga? Vad kommer hon säga? Kommer hon fortsätta med sin kassa attityd eller kommer hon kanske be om ursäkt?

Har aldrig varit med om sämre bemötande när jag pratade med henne tidigare. Det är inte okej att man ligger sömnlös inför ett möte med sin läkare. Är det inte meningen att jag ska känna mig trygg och lugn inför det här? Man är väl tillräckligt utsatt som det redan är med den här situationen och hemska Mårten...

Är hon en jävla särring idag, då går jag därifrån. Nu vill jag att klockan ska slå 15:00.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar