torsdag 12 januari 2012

FÖRSÄKRINGSKASSAN.

Ljudet när porslinet slogs emot varandra fick mina öron att kännas som om de blödde. Det spelade ingen roll hur försiktig och långsam jag var. Minsta lilla pling eller plong fick tårarna att brännas bakom ögonlocken. Den typen av huvudvärk vill man bara dra täcket över sig och sova. Ligga still och inte röra sig alls. Tänkte på tanterna som kör 30 på 70-väg och som man bara vill skrika åt. Get off the road, tant! Jag diskade i 20 och det var tur att ingen stod med torkhandduken och väntade, för den personen hade flippat.

Äntligen är jag inte som Sid i Ice Age längre. Seg. Numera orkar jag sitta upp och till och med göra grejer. Det har tagit mig dagar att återfå min energi, men nu har jag slopat blåbärssoppan och vattnet, hur bekvämt det än var. Fick brev från Försäkringskassan idag och självklart får jag ingen sjukpenning. Haha, motiveringen löd: "Eftersom du inte arbetar under tiden med studiemedel har du inte rätt till en sjukpenninggrundande inkomst under den tiden. För att kunna få en sjukpenninggrundande inkomst så måste du arbeta under tiden som du studerar."

Men hallå, sa jag att jag var sjuk eller vad gjorde jag? Jag kan ju inte jobba för att jag är sjuk. Har de möjligtvis missat mitt läkarintyg på tumören jag har i skallen? Vad var det för jävla nötter som jobbade med det här ärendet?

Försäkringskassan - underbart. ♥

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar