fredag 23 mars 2012

I ALLA FALL INTE JUST NU.

Min lägenhet förfaller men jag orkar inte bry mig. Folk glor på mitt huvud, de tycker nog jag har en riktigt kass frissa, men jag orkar inte bry mig. Solen skiner och för en gångs skull har jag tagit mig ut på balkongen och njuter av solens varma strålar. Jag finner nog bara ett ord: underbart. Skulle inte bli alltför förvånad om omgivningen börjat undra om jag gått och blivit vampyr. För det första verkar det ju jävligt inne med vampyrer...(eller var det förra året?)... och för det andra så har jag knappt vistats ute de senaste dagarna. Och vampyrer brukar väl mest vara inne? Huvudvärken kanske är ett tecken på att jag törstar efter blod...? Eller citodon. Det senare mer troligt... but still.

Nu har jag fått mitt sista schema för strålningen, känns galet. Jag fick ju nyss mitt första? Måndag, tisdag och onsdag, sen är det slut. Då blir det hemfärd till Dalarna för att hälsa på familjen. Kan knappt vänta. Så, samtidigt som jag vill stanna tiden för att kunna sitta kvar här i solen och filosofera över diverse struntsaker vill jag speeda upp klockan så att Dalarna närmar sig. Vågen, som vanligt så himla fundersam över vilket som är bäst. Väga hit, väga dit, för- och nackdelar.

Har nog aldrig varit så seg på att skriva ett inlägg... solen har förvunnit bakom grannhuset nu snart. Äsch, jag vill nog stoppa klockan. Men bara för en liten stund till.

Emma

1 kommentar:

  1. för det första, om du är vampyr lär du ju inte kunna sitta i solen alls ju!! :) För det andra så är vamnpyrer jäkligt onda av sig och där misslyckas du ju igen:) Snart färdigt gogo:D /Kikki

    SvaraRadera