lördag 3 mars 2012

FLIP.

Har insett att min höger- och vänsterhand inte motarbetar varandra lika mycket längre. Idag fick jag dock återigen lära mig att jag inte ska göra konstateranden. När jag stod och slängde ihop min lunch som värsta masterchef-kocken slog det mig. Kunde hacka och skära som vanligt, det går inte i 20 längre, wiho! Det var dock ett misstag. Jag ska inte göra konstateranden. Nu gjorde jag precis ett till. Så jävla dumt... En sak kvar innan maten var klar och två sekunder senare låg allt på golvet. Mina händer strejkade direkt de kände av mitt konstaterande och tallriken gjorde en 360. Det var som en scen i slowmotion ur en film. Sånt där som är datagjort. Tallriken åt rätt håll sedan helt upp och ner och...poff... så faller maten. Likt ett spöregn som kommer från ingenstans. Sånt här lyckas man bara inte med om man inte heter Emma Skoglund. Mina fötter försvann bland maten och jag hade nästan lust att lägga mig där och spontandö. Nyduschad överhungrig Emma, nystädad lägenhet. Jag ville gråta.

Less som jag blev förflyttade jag mig till balkongen. Mumsade på vindruvor, drack mitt kaffe och njöt av en bra bok och självklart - solen. Underbart. Försökte förtränga matbuffén som ligger kvar inne på golvet i köket och skrattar åt Martina Haags humor. Hoppas maten är borta när jag kommer in...Mirakel sker ju, eller hur!? Nej, vänta...svara inte på det. Maten kommer vara borta när jag kommer in.

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar