torsdag 16 februari 2012

1 AV 28.

Tack för era mail. Kan inte sätta ord på hur mycket de betyder. Rakt från mitt hjärta till er, TACK.

Igår hos onkologen.
Eftersom jag är så nyfiken som jag är försökte jag självklart tjuvkika genom strålningsmasken. Ögonlocken går inte att röra och det är ungefär omöjligt att ens försöka se något. Masken sitter så tajt att den blir som ett extra hudlager. Ett väldigt tjockt hudlager men ändå... Dessutom är man fastknäppt i britsen som man ligger på så det går absolut inte att röra på huvudet. Det kändes som att jag var med i en science fiction-film och träffades av lazerstrålar från motståndarens vapen. Typ som i Star Wars och jag var den onde man skulle skjuta skallen av. (Bara det att strålarna är ju i det här fallet faktiskt på min sida.) Återigen flög fantasin iväg. Men den där strålningsmaskinen får mig att tänka på Star Wars. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte.

De två senaste dagarna har varit underbara. Perfekt sätt att ladda inför strålningen. Fyllas av massa positivt och påminnas om allt jag kämpar för. Nu är dagen äntligen här. Snart är det jag och maskinen mot Mårten - den hemska tumören i mitt huvud. 13:00 då försöker jag stegvis förinta honom. Då blir det min första behandling, min första av 28.
Nu jävlar Mårten!

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar