lördag 19 maj 2012

BARNFASONER.

Jag vet ingenting längre. Jag vet, jag har sagt det förr. Ibland har jag en tendens att upprepa mig, men det är så i vissa perioder. Just nu är jag i en period där tårarna får stå för mycket. Frustration, smärta, sorg, men också glädje, humor och lycka. Båda sidorna, såklart. Precis som yin och yang, så att det blir balans. Utan det ena eller det andra funkar det inte.

Känslorna är många och det är nog just det. Det är så mycket att ta in och bearbeta hela tiden och den hysteriska blandningen gör förvirringen total. Skratt och gråt ligger så nära varandra. Ena stunden rinner tårarna av skratt och i nästa gråter jag för att jag är ledsen och behöver få ut det.
S-k-i-t-e-n. När jag är så här otroligt trött tappar jag lätt tålamodet. Be mig inte göra avancerade saker eller pilla med något, för då grinar jag. Be mig inte komma ihåg någonting, för det är dömt att misslyckas.

Mitt huvud känns diffust - vet inte om det är bra eller dåligt idag, kan inte avgöra längre - och mina öron blöder. När öronen blöder klarar jag inte av klickljud, bestick mot tallrikar, papperspåsar och så vidare och så vidare och så vidare. Ingenting. Jag klarar verkligen ingenting. M och J som står ut med mig och tassar runt på tå och anpassar sig pga min sjukt känsliga hörsel förtjänar tusen stjärnor i himlen. Den som uppfann öronproppar förtjänar också tusen stjärnor. Eller nej, hundra räcker, för så sköna är de faktiskt inte. Jag känner mig lite besvärad av att vara så trött hela tiden, vill bara sova. Halvsova till film, film i all oändlighet.

Jag känner mig som en grinig unge som är med sin förälder i affären. Ni vet de där som lägger sig ner på golvet, stampar, gråter och låter så de är illröda i ansiktet. De gråter floder av tårar. Det är slut på energi och kallas även övertrött tror jag. Jag är nästan lite likadan... orkar inte känna och tänka så mycket mer just nu. Vill bara lägga mig ner och grina. Somna av utmattning och vakna när det passar som bäst. Vakna och inse att jag faktiskt bara är 5 år och att jag blir piggare bara jag äter mina köttbullar och dricker ett glas mjölk. Vad skönt det vore. Kan jag få en rosa klubba på det?

Emma

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Jag sover alltid med öronproppar djupt insatta i öronen. Så skönt att slippa alla störande ljud när man ska sova. Sover så mycket bättre och djupare när jag har öronproppar på mig. Fler borde verkligen testa. Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen, det är underbart att få total tystnad! Nja, jag kör med några vanliga gula - inge avancerat. "Bilsom" heter de, tycker de funkar rätt bra att sova med!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset. Köpte vit och gulrandiga Bilsom. Hur sköna som helt. gjorde inte det minsta ont efter en helt natt. Det blev bara helt tyst coh skönt när jag pluggade i dem. Hörde inte ett enda dugg. Kännde knappt att jag hade propparna på mig. Hade det inte varit för att jag inte hörde sambon när jag klev upp så hade jag nog gått till jobbet med propparna i öronen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du gillar dom! Hahah, då är det verkligen bra!;) Varsågod! Glad att kunna hjälpa!

      Radera