söndag 20 maj 2012

LÄNGTAN EFTER MYCKET.

Till imorn, till Västerås och till min lägenhet.
Ljumma sommarkvällar i mysigt sällskap.
Soliga dagar, med massa skratt och bus.
Gå barfota. 
Tid med mina fina vänner.
Äta glass och sola. Tills jag storknar och får solsting.
Kidnappa en vän och ligga i gräset och stirra upp bland molnen. Leta efter figurer och filosofera om allt och ingenting - i timmar.

Det finns så mycket att längta efter och det finns så mycket fint i det som vi kallar "grå vardag". Vi måste bara se det. Idag var jag den där torra svampen som doppades i en vattenhink. En mysig promenad med M i "sommarsolen" så här på kvällskvisten och jag svävar på moln. Sol och grönska gör mig så sjukt lycklig just nu. Håller krampaktigt i det och lever på det. U. N. D. E. R. B. A. R. T.

Nu ska jag sova och drömma mig bort om kommande, lååånga, sommar som ligger framför oss. Jag spricker.

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar