lördag 18 maj 2013

FUCK YEEEAH!

I min hjärna far det runt saker, hela tiden. Som för de flesta. Oftast går det av bara farten då jag skriver, saker kommer ur mig som på automatik. De senaste dagarna har det varit stopp, det är så ibland. Ungefär som att hjärnan stängt portarna till tankarnas utgång, de är fast.  Jag känner mig lycklig just nu. Magnetröntgen visade oförändrat - med andra ord sover Mårten fortfarande i mitt huvud. Ingen liv eller rörelse och så ska det förbli. Om 4 månader kommer nästa dom, det tar vi då. Fram tills dess ska jag fortsätta med det jag gör. Mediterar, promenerar och tränar, äter bra mat och gör saker jag mår bra av. Jag väljer och väljer bort väldigt mycket med omsorg, inte så mycket på magkänsla mer. Mer efter vad jag verkligen känner. Det får mig att må bättre, jag har liksom minskat kaoset i den listan. Prioriteringslistan, som förut slängdes om så radikalt. Idag börjar det bli lite tydligare. Jag tror meditationen har hjälpt mig hit, helt jävla övertygad.

På sista tiden har jag varit ute mycket, det är verkligen som de säger - naturen läker. Likaså Freja, världens bästa hund. Träningen går framåt i ilande fart om jag får säga det själv. Kroppen känns starkare och saker som tidigare känts som att dra ett ton går nu mycket lättare igen. Den positiva spiralen är en sluten cirkel just nu. Nu ska jag ut med systeryster på promenad så nu har jag inte tid att sitta kvar här. Återkommer ikväll!

Mårten, du har verkligen inte fattat vem du gett dig på! Du kommer aldrig vinna över mig.

Emma

1 kommentar:

  1. Gratulerar Emma! jag kan inte beskriva hur glad jag blev när jag läste detta!

    Inte fan har Mårten i ditt huvud att göra och som du skriver vet han inte vem han har gett sig på. En mer målmedveten, viljestark och person öppen för vad andra åtgärder än ren medicinering kan åstadkomma för man leta efter. Meditation och viljans kraft är så oerhört stark, mycket starkare än vad de flesta andra kan föreställa sig.

    Vid nästa MR kommer Mårten att ha krympt eller försvunnit.

    Heja Emma, förinta Mårten!

    SvaraRadera