måndag 11 juni 2012

GÄSP-MASKINEN.

Morfin. Ipren. Alvedon. Kära huvudvärk, nej fan... självklart menar jag jävla huvudvärk, vad krävs för att ta kol på dig? Min läkare vrider och vänder på allt, försöker få till smärtlindring som gör att mitt huvud inte känns som en dunkande, inflammerad vattenballong. Ja, det är nog lika ovanligt med såna som det är möjligt för mig att kunna tänka bort huvudvärken. Men tänk om. Morfinet gör att jag gäspar något hysteriskt, käkarna hoppar snart ur led. Typ syrebrist? Och svårigheter att andas djupa andetag, så klart ska jag få biverkningarna som man kan få men som är "mindre vanliga".

Återigen är det en sån där period där jag ligger och försöker (vad man skulle kunna tro) skalla ihjäl kudden när jag ska sova. Jag blir galet irriterad. Det tar några timmar att somna och det känns som att det börjar bli ett krav att jag måste snurra ett X antal varv och hoppa mellan kuddarna några gånger innan jag får somna. Kan inte bara John Blund köra förbi med sitt pulver och så är det lugnt istället? Sluta förstör för mig, jag behöver sömnen.

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar