torsdag 12 juli 2012

SEMESTERTIDER.

En del av mig har tagit semester. Precis som arbetströtta människor gör den här tiden på året. Huvudet försöker producera vettiga saker men det händer inte så mycket, oavsett om jag steppar gasen i botten. Tankar som flummar mig vidare framåt i vardagen... eller vad man nu ska kalla dagarna. Fredag hela veckan lång skulle jag tro och jag är inte riktigt säker på att det är en vardag. Fusk vardag, fusk helg.

Har känt mig som den äldsta tanten i Gagnef med tanke på hur stel jag är i kroppen. Det knäpper och knakar så fort jag rör mig och att gå upp för trappen de senaste dagarna har varit som att springa uppför en backe i lera, som är alldeles för brant. Det blir mjölksyra och spaghettifeeling över det hela. Min oerhört trötta kropp fick komma tillbaka till ett någorlunda normalt liv efter att ha blivit knådad som en deg idag. Fan vad skönt det var, och när massagen var slut kände jag mig inte som Agda 95, längre. Lederna var som smorda igen och jag har återfått någon grym energi i kroppen, fast käkarna håller på att gäspa ur led snart.

Den här dagen har varit så mycket bättre och jag hoppas det håller i sig nu. Håret växer så snart har jag kort hår överallt, det ser nästan konstigt ut... Jag har blivit så van med tattarfrisyren så nu ser det annorlunda ut igen. Men det är bra, snart kan jag börja spara ut det och kanske börja fundera på vad jag vill ha för frisyr. Fuckin amazing stuff!

Emma

1 kommentar:

  1. det där med att känna sig som en gammal tant känner jag igen! jag och min mormor har suttit många gånger och pratat om våra väldigt liknande symptom, skrattat och klagat på samma gång. lite lustigt är det ändå, att vi som är så unga kan känna oss så gamla, både i kroppen och in the mind så att säga. kram.

    SvaraRadera