söndag 13 november 2011

DROP AND LET GO.

PICK UP THE GOOD THINGS.

Det är verkligen det man borde göra. Släpp allt som får dig att må dåligt och fokusera på det och dem som får dig att må bra och skratta. Livet är här och nu min vän, se till att leva det och gör det så underbart att det blir värt att minnas.

Efter 2 timmar i telefon med Gisela igår känner jag mig inte som ett totalt frågetecken längre. Men jag är fortfarande riktigt förvirrad i mina funderingar. Kan det verkligen vara så att svaret på frågan man länge ställt sig, är mitt framför näsan på en? Och kan det vara så att man lever i sån total förnekelse att förnekelsen till slut blir ens "sanning"? Jag börjar tro det och med Gs ord i mitt huvud tror jag det ännu mer. Så vad gör man? Switchar man bara om till det man tror vara "sanningen"/verkligheten? Just i det här fallet är det inte bara att switcha, men vem vet, jag ska väl "go with the flow" - som jag själv säger till mina vänner att göra hela tiden. Tänk att det ska vara så svårt att leva som man lär.

Varsågod, en liten del av mig och mina förvirrade funderingar.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar