torsdag 4 juli 2013

399 DAGAR SENARE.

Det händer saker.

1 maj 2012. Kortisonnsvullen, känslomässigt rubbad och milt sagt otroligt cancersjuk.
Fotograf: Caroline Broberg.

3 juli 2013. Idag. Hoppfull, starkare än någonsin, fortfarande obotligt cancersjuk.
Bild lånad av Studio By Carolin

Idag kan jag förstå att vissa inte förstår att jag är sjuk. Det syns inte längre och det märks inte på mitt beteende för det mesta. Men vad ska jag göra då? Annat än det bästa av det? Jag sitter ju mitt i det. Tåget går, för sent att hoppa av. Och även om det är åt helvete, orättvist och outhärdligt vissa dagar så har jag många anledningar att le till livet.

Tack Carolin Wahlgren för min nya frisyr. Tack för att du var så försiktig, lyhörd, trevlig, glad och minst sagt duktig! Tack för att du lyssnade, när jag pratade om min resa med Mårten - tumördjävulen i mitt huvud.

Emma

2 kommentarer:

  1. WOW, ja vad kan man säga, du är grym! Och vilken resa, satan i gatan vad snygg du är och stark ser du ut med!

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt blev det och du är verkligen en av dom starkaste personer jag vet. Du har också rätt i när du skriver att det är åt helvete och orättvist(jag håller med)men som du också skrev du har många anledningar att le till livet... njut av livet med familj och vänner, ha en trevlig sommar.

    Kram Pernilla i Solna

    SvaraRadera