lördag 15 mars 2014

DROP AND LET GO, PICK UP THE GOOD THINGS - SOM J SKULLE SAGT.

Ute skiner solen. Träden svajar och molnen kör ikapp på den blå himlen. Efter en skön sovmorgon och en hastig morgonpromenad sover Freja återigen - fortfarande. Ibland är hon en riktig sömntuta den där damen, till och med så pass att jag vissa dagar får släpa upp henne för att jag vill ut. Mitt älskade lilla troll, hon kan hon.

Det är mycket spänningar i kroppen idag. I huvudet börjar det lugna sig något. Jag fortsätter försöka leva efter SOAS - Stanna upp, Observera, Acceptera, (påverka om du kan och Släpp sedan, annars acceptera) och Släpp. Gå vidare. Något som verkar så självklart och enkelt, men det är en utmaning som har krävt mycket träning från min sida. Regelbunden mental träning. Vi är återigen uppe i huvudet - där allt sitter. Ibland behöver man påminnas, stoppas från dåliga tankemönster, inrutade tankebanor som inte gör något gott. Som inte får en vidare. Det som känns skönt i min vardag när jag tänker på det nu i skrivande stund är att jag försökt påverka. De bitar som varit eller är ett problem i mitt pussel börjar kännas mer tydliga nu än tidigare. Innan har de bara varit som ett slags smog, en tät dimma som förvirrat.

Jag väljer noga - mina strider, mitt umgänge, mina aktiviteter. Hela tiden ligga ett steg före. Jag börjar lära mig mer och mer, vad som funkar och vad som inte funkar. En av de tuffaste personliga utmaningarna blir att ha tålamod och bromsa mig själv. Ett steg i taget, snigelfart eller myrsteg om du så vill. Fokusera på det positiva - ta bort det negativa. Världens enklaste grej, visst??

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar