onsdag 1 januari 2014

GOTT NYTT 2014!

Lämnar ett år fyllt med känslostormar bakom mig. Både bra och dåliga sådana. 2013 kändes stundvis kaotiskt, stundvis lugnt. Kan konstatera att det gick väldigt fort trots min bana in på en livsstil som grundar sig i att vara här och nu. Swisch, sa det, jag kunde tro annat. Firade in det nya året med grannar som blivit fantastiska vänner. Som sprider sådan glädje, som får mig att skratta och känna en enorm värme och lycka djupt inne i hjärtat. Det var så meningen att jag skulle hitta och få den här lägenheten.

Känner mig peppad, positiv och relativt pigg trots en sömnlös natt. Nya mål att uppnå, nya utmaningar att anta och nyårslöften att uppfylla. Ett av dem är att välja bort och prioritera om relationer ännu bättre än jag gjort 2013. Det är slut på relationer som får mig att guppa runt på vattnet, där jag sitter som fast vid tunga ankare som drar ner. Tänker lägga tid och energi på de som lyfter mig likt en luftballong. Upp, upp och iväg! Relationer och vänner där det finns ett givande och tagande, som utmanar mig och pressar mig när jag behöver det. Som är ärliga, håller min hand när det blåser som mest, som tror på mig och stöttar, pushar mig för att leva livet trots att jag lider av den posttraumatiska stressen. Relationer där även jag får ge tillbaka. Att jag får finnas som stöd och avgöra vad jag orkar och inte orkar. Där antaganden som att jag inte skulle orka lyssna på problem inte finns. 

Låt mig avgöra vad jag orkar och vill lyssna på vid kriser och jobbiga tider. Ta inte ifrån mig att göra just det, stötta er nära och kära när i har det svårt. Jag säger stopp när det blir för mycket, men mår också bra av att känna att jag kan stödja. Ett sätt att få ge tillbaka allt jag får av er, mina älskade vänner. 

Tack för året som gått. Jag är tacksam att ha så fina människor i mitt liv och hoppas jag får träffa många av er oftare kommande år!

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar