måndag 11 mars 2013

UT & NJUT.

Dagarna som passerat har fått mig att må bättre. Jag har verkligen varit jävligt nere på sistone, skrapat näsan i botten bra länge. Eller jag vet inte om det är länge, men det känns som en evighet. Det är alltid lika läskigt när man väl kommit ur en tung period att inse hur jobbigt det har varit. Hur låg man har känt sig, jag hatar det men jag kan också tro att det behövs ibland. Även om jag tycker dalarna är lite väl djupa då och då.

Jag har en lite lättare känsla i magen, ett par axlar som inte tynger ner mot golvet. Både solen och umgänge har fått mig uppåt igen. Eftersom jag ser mig som den där typiska Vågen är jag ganska beroende av det sociala - mina vänner, att komma ut på något. Hur går det ihop då? Min nuvarande status kombinerat med att umgås? Det går bara inte just nu, eller jo, i väldigt små mängder. Det går Emma, lite i taget. Ett steg i taget. Jag måste lära mig att vara nöjd, med alla små eller stora framsteg. Se det lilla och inte vilja så galet mycket mer. Men jag är ju sådan - stora mål och höga krav på mig själv.

Det sociala är verkligen min akilleshäl. Att försöka klara mig själv genom att peppa mig själv på något sätt. Inte genom att komma ut på saker och ting. Jag måste klara mig genom det här utan att ha vännerna runt mig, så där nära som jag kanske egentligen skulle behöva nu. Jag får helt enkelt ta till alla medel för att försöka åstadkomma det jag behöver på egen hand.

Nu ska jag ut, njuta av dagen och försöka få den här toppen att fortsätta så länge det bara går. Hoppas det är soligt där ni befinner er!

Emma

2 kommentarer:

  1. Härligt Emma! Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej:)
    Är glad att höra att du mår bättre:) sänder ljus och värme till dig:)
    Kram till dig:)

    SvaraRadera