lördag 14 juni 2014

SR LEVERERAR - SOM ALLTID VÅGAR JAG TROLIGEN PÅSTÅ.

Jag har två programtips på Sveriges Radio. Ett av dem som jag känner var riktigt bra handlar om hjärntumör. Självklart något enormt centralt i mitt liv och tårarna som rann stod för igenkänning, frustration, maktlöshet och sorg. En sådan gigantisk sorg. Huvudet på spiken från SRs sida. Jag rekommenderar den starkt, speciellt för dig som berörs av hjärntumör på ett eller annat sätt. Länk till programmet hittar ni här.

Det andra programmet var lärorikt och är nog bra för de flesta att lyssna på. Det handlar om hur man bemöter en person i kris. Vet hur jag själv vill bli bemött och försöker verkligen tänka till och inte säga något "dumt". Finns ju egentligen inget i världen jag kan säga som tar bort det onda eller löser situationen, men det kanske kan vara en tröst för stunden. Själv tror jag man kommer långt genom att ge en stor kram, att sträcka ut handen eller att bara vara ärlig i hur man känner inför situationen. En situation och ett möte som för många är både läskiga och jobbiga. Länk till programmet hittar ni här.

Stort tack till Sveriges Radio, säger jag!

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar